2011年2月11日 星期五

Eat-Pray-Love!

走進DVD店,突然想看這部片子。緣份吧!很久之前聽過這部片,但工作生活上,總有太多未完成的事情,“看電影”,對這些日子的我,似乎有些奢侈了。看完這部片子,雖然結局有些陳腔濫調,一如好萊塢往常的電影情節,王子公主最後有個美好的結局;但,三段自我生命的探索過程,卻是值得一再玩味。
女主角在一成不變的生活當中,發現不再快樂了。然而,想改變,說-很容易,做-卻完全不。知。道。明天在哪裡。探索的過程中,跌跌撞撞,甚至失去方向,直到信心完全喪失,自我完全摧毀.而此時此刻,才學習到,要自我原諒,自我放下後,一切,才可以,重新開始。
喜歡一些電影情節,選些英文佳句和大家分享喔!

l Americans (也可以改成Taiwanese) know entertainment, but don’t know pleasure.
l Enjoy the sweetness of doing nothing.
l That’ what you should do, but not what you are.
l Looking for a word… for yourself!
l Carefully select your thought just like you select your clothes.
l Still your mind. Don’t try. Just surrender. Let it be!
l When things are simpler, we are happier.
l Be careful what you wish for. You just might get it.
l Eventually everything goes away.
l Devotion is love.
l You have a serious problem of controlling.
l If you miss someone, then miss him/her, and then drop it.
l Having a baby is like getting a tattoo on your face. You kind of wanna be fully committed.
l When I look into your eyes, I hear dolphins clapping.
l A:My whole life fits in a 12-foot-square box…
B:And, most of them never come back for their whole life.
l You wanna get to the castle, you got to swim the moat.
l Smile with face, smile with mind. Even smile in liver.
l Sometimes to lose balance for love is part of living a balanced life.

沒有留言:

張貼留言

20230916 棲蘭越野馬拉松25K

  【堅持/痛苦完賽】 去年年底參加「花蓮太魯閣國際馬拉松」路跑12K,是我人生第一次參加馬拉松,當下算是輕鬆完賽,立馬開心的跟福哥說,我覺得我可以來試試看半馬喔(不知道哪來的自信心爆棚XD)。去年他參加過棲蘭越野馬拉松25K,我說今年可以跟他一起去跑看看! 先說結果好了,雖然最...